Oct 15, 2007

A Day on an Island- Piazzolla on the Shore

海邊的皮亞佐拉


沿著軌道 重重的提袋在肩上
包裡裝了很多吃的、一本叫做出走的小說 某些音樂 以及
夏天最後的光與熱

我走進一個房間 卸下滿身臭汗
把皮亞佐拉放出來 奏他的手風琴




Astor Piazzolla Duo De Amor





遠方有山
時間與河都向海流去
雲在飄
我的白色粉蠟筆怎麼追也追不上
徒勞地窺伺生命








藍藍的天越抹越深
染上了一點紅,一點橘
大量,迷醉般的金色昏黃














直到夜色取而代之












河左岸繁星點點
流星不停劃過黑暗
如車流般永不間斷









渾圓的月抵達之時
帶來了你














一起,搭上窗框間的渡輪
暢游,在無邊的夜裡










晨起
水筆仔在跳什麼好笑的舞嘛,你說
然後你也跟著 微微擺盪












最後,皮亞佐拉奏完了那首愛的二重奏 

眾人鼓掌叫好


8 comments:

Jean Francois said...

My Dear Friend,

What you do is lovely. You are an artist with great sensitivity.

Your friend from Canada,

Jean Francois

Helena Blues 海藍吶 said...

Dearest Jean Francois:

Thanks for your lovely words, my best friend.

How's going? Is it cold now in Canada?

Happily Helena

Anonymous said...

有些人我不把他們當人看,阿根廷的 Piazzolla 就不是人。

我是在 Al Di Meoloa 的 World Sinfonia II ~ Heart of the Immigrant ,這張紀念皮老的專輯中(which always makes my soul out of my body everytimes I listen to it),才知道這些非人。後來又託一位住布宜諾的朋友幫我去買,她原本不認識她們國家的國寶,我跟她說,放心,到唱片行去,保証店員知道。

結果,後來她跟我說,店員指著一整排櫃,那邊全是 Piazzolla 的唱片。

哈哈哈哈……

Jean Francois said...

Dearest Helena,

It's actually quite warm right now, 21°C, what we call "Indian summer" (even though we are well into fall).

Trees leaves are turning all lovely colors, from yellow to fiery red. The artist in you would love it for sure.

Here's what my town looks like right now (not my own photograph):

Mountain and church

Take care,

Jean Francois

Helena Blues 海藍吶 said...

Dear ming:

你朋友還住在布宜諾艾利斯嗎?真想知道除了非人哉的皮老之外,在那裡的空氣中還飄著什麼樂聲呢?呵呵

Helena Blues 海藍吶 said...

Dearest friend Jean Francois:

I saw the picture... very very beautiful! It’s very poetic. If I can see that lovely leaves with my own eyes, I definitely will become a poet. Oh, I really wish I can visit Canada someday.

And I think we had a word quite like “Indian summer”. We called it “autumn tiger” !

Have a very nice day!

Helena

Anonymous said...

她一直住那兒。都歸化了

不過我很少和她談到音樂。而我對阿根廷留下的記憶,就是老老的舞廳,舊舊的燈光下,職業的 Tango 舞者,在都是上了年紀的觀眾中,熱切地對舞。

Helena Blues 海藍吶 said...

Dear ming:

這樣啊!我對阿根廷的認識僅止於電影裡的,想必都是不切實際的幻想…我總覺得,如果能聽到音樂,會不會是一種不必出門,但卻最能接近當地的旅行方式。

粉懶的宅女Helena